Muzejpedagoģiskās programmas
11. jūn. 2019
-
“Limbaži. Kārtu sabiedrība un politiskie procesi 1879.-1892.” - programmas mērķi ir sniegt zināšanas par 1.pašvaldību vēlēšanu norisi Limbažos. Ļaut izprast Krievijas impērijas politisko procesu ietekmi uz notikumiem Limbažos konkrētajā laika posmā.
- "Limbažu pilsētas dzīve viduslaikos" - programmas mērķis ir veidot izpratni par viduslaiku pilsētas apbūves principiem, iedzīvotāju ikdienas dzīvi un paradumiem. Tā paredzēta pirmsskolas un sākumskolas (1.-2.kl.) bērniem.
- "Tehniskās lietas" - programmas mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar 20.gs. sadzīvē izmantotajiem priekšmetiem.
Programmā paredzēta teorētiskā daļa un praktiskā nodarbība.
Tā paredzēta 3.-5.klases skolēniem.
- “Ceļš no graudiem līdz maizei” – skolēni Limbažu muzejā, iepazīstot seno darbarīku krājumu kolekciju muzeja speciālista vadībā, gūst zināšanas par grauda garo ceļu līdz smaržīgam maizes klaipam.
- “Senā skola” – programmā skolēniem tiek dota iespēja iejusties tā laika skolas dzīvē. Skolēni mācīsies glītrakstīšanu, rakstot ar tintes spalvām vai ar grifeli sveču gaismā. Skolēniem būs iespēja uzzināt par sodiem 19. gs. skolā, arī patupēt uz cieto zirņu maisa.
- “Baumaņu Kārlis un viņa laiks” – Limbažu muzejā apskatāma patstāvīgā ekspozīcija, kura veltīta Latvijas Valsts himnas autoram Baumaņu Kārlim. Ir rekonstruēts 19. gs. 2. puses interjers, izmantojot Limbažos un apkārtnē lietotas autentiskas mēbeles. Izstādes apmeklētāji gūst ieskatu ne tikai par Baumaņu Kārļa dzīvi, bet arī priekštatu par saimnieciskajām norisēm un saviesīgo dzīvi laikā, kad Limbažos dzīves nogali pavadīja Baumaņu Kārlis. Gida stāstījums apvienots ar ikviena dalībnieka aktīvu iesaistīšanos Baumaņu Kārļa slavenajā Atbilžu un Jautājumu spēlē. Mūzikas mīļotāji un dzejnieki var kopīgi muzicēt un dziedāt latvju dziesmas, kā to darīja Baumaņu Kārlis kopā ar saviem domubiedriem.
- “Latviešu gadskārtu godi un tradīcijas” – skolēniem tiek dota iespēja paplašināt zināšanas par gadskārtu godiem un tradīcijām, iet rotaļās, minēt mīklas, veidot rotājumus u.c. atbilstoši svinamajiem saulgriežu svētkiem.
- Ziemassvētku rotājumu darbnīca: no dabas materiāliem skolēni mācās gatavot niedru puzurus, čiekuru svečturus, salmu saulītes un citus rotājumus. Norises laiks: decembris
- Ziemas saulgrieži: skolēni svin Bluķa vakaru, kur rituāla ugunskuru, mācās dziesmas, min mīklas un iet rotaļās. Norises laiks: decembris
- Meteņi: skolēni darina maskas, iet budēļos, vizinās no kalna, dzied un iet rotaļās, min mīklas un mielojas pie ugunskura. Norises laiks: februāris
- Lieldienas gaidot: skolēni šūpojas, vāra un krāso Lieldienu olas, rīko olu kaujas un piedalās citās tradīcijās. Norises laiks: marts, aprīlis
- Jāņi -vasaras saulgrieži: skolēni svin saulgriežus, vāc ārstniecības augus, lasa pļavu puķes, pin vainagus, mācās tradīcijas, iet rotaļās, kopīgi svinot svētkus. Norises laiks: jūnijs
- Limbaži Hanzas pilsēta – Uzzināt par tā laika notikumiem varam, gida vadībā izstaigājot Limbažus, darbojoties arhibīskapa apartamentā Limbažu pilsdrupās. Skolēni iepazīst viduslaiku apģērbus un tā laika tradīcijas muzeja speciālista vadībā.
- “Patriotisma stunda muzejā” – kā dzīvoja, ko domāja un darīja limbažnieki 1917., 1918. un 1919. gadā? Kā notikumi Latvijā sasaucās ar notikumiem Limbažu novadā? Kādi cilvēki un notikumi virzīja Latviju pretī netkarīgai valstij? Nopietna saruna, domu apmaiņa, vēstures liecību pētījums Limbažu muzejā. Ir iespēja izspēlēt galda spēli “Latvijai 100”
- Spožās pogās, ķiverēs! Vecajā ugunsdzēsēju depo skolēni aicināti aplūkot ugunsdzēsēju mašīnu, pa šaurām kāpnēm pāri stiklotām grīdām uzkāpt līdz pašai depo torņa augšai, kur pa piektā stāva lodziņiem paveras skati uz Limbažu vecpilsētu. Skolēni piedalās viktorīnā un orientēšanās spēlē, darbojas grupā vai individuāli, veicot interaktīvus uzdevumus, vienlaicīgi vairāk uzzinot par ugusnsdzēsēju darbu un tehniskajiem priekšmetiem.