Limbažu brīvprātīgo ugunsdzēsēju auto
Limbažu ugunsdzēsēju lielākā
problēma pusotra gadsimta garumā bija nespēja laicīgi atvest ūdeni ugunsgrēka
vietā. Pēdējos gados pirms neatkarības zaudēšanas pilsētas brīvprātīgie
ugunsdzēsēji pūlējās savākt naudu pārvadājamai cisternai, kas ļautu palīdzēt
lauku novadiem, taču nepaguva. Padomju varas gados, kad ugunsdzēsību uzskatīja
par svarīgu militāru nozari, arī Latvijas ugunsdzēsējus beidzot apgādāja ar tā
laika modernākajām autocisternām uz PSRS ražojuma smago automašīnu bāzes.
Pilsētas un lielās ražotnes saņēma ZIL modeļa ugunsdzēsības transportu,
mazpilsētu un kolhozu ugunsdzēsības organizācijas - GAZ - 53. Lai izgatavotu
efektīvu mazo ugunsdzēsības auto, padomju konstruktoriem bija vajadzīgi četri
gadi, līdz 1970.gadā sākās AC - 30 (53A) - 106A ražošana. Pirmais un pēdējais
cipars šai rindā apzīmēja ugunsdzēsības iekārtu ar 1900 litriem ūdens un 100
litriem putu - pietiekamu daudzumu, lai ātri apdzēstu vietēja mēroga
ugunsgrēku. Latvijā vēl ir saglabājusies šāda modeļa automašīna darba kārtība,
taču Limbažu muzeja Vecajā ugunsdzēsēju depo tā pārvērsta par interesantu
brīvas pieejas eksponātu, kas patiks kā lielajiem tā mazajiem. Visi, kas pie
mums bijuši un visi, kas vēl būs, mīļi aicināti nākt un apskatīt šo un citas
Vecā depo lietas.